Accessibilitat

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) té entre els seus objectius posar a l'abast de la comunitat universitària i de la societat una web amb disseny accessible independentment de les possibles limitacions que poguessin condicionar l'accés al lloc web, ja siguin ocasionades per l'entorn, la connexió o de caràcter personal.

Segons el Reial decret 1494/2007, de 12 de novembre , “La informació disponible a les pàgines d'Internet de les administracions públiques haurà de ser accessibles a les persones majors i persones amb discapacitat, amb un nivell mínim d'accessibilitat que compleixi les prioritats 1 i 2 de la Norma UNEIX 139803:2004.” (…) “Així mateix, serà obligatori allò expressat en aquest apartat per a les pàgines d'Internet i els seus continguts, dels centres públics educatius, de formació i universitaris, així com, dels centres privats sostinguts, total o parcialment, amb fons públics.”

El web s'ha optimitzat per visualitzar-lo amb una resolució mínima de 1024 x 768 píxels i, per assegurar-ne la màxima compatibilitat, se n'ha verificat acuradament el comportament amb els principals navegadors d'Internet: Firefox 3 i posteriors, Explorer 6 i posteriors, Safari 4, Chrome 3 i Opera 10.

Pautes WAI

Els continguts del web de la UPC han estat validats amb la certificació A, segons les recomanacions de la WAI (Web Accessibility Iniciative), grup de treball internacional que pertany al W3C (World Wide Web Consortium) , organisme que vetlla perquè cap col·lectiu pateixi discriminacions de cap mena que puguin ser causa de fractures socials en el món virtual.

En aquest sentit, les tècniques emprades al web de la UPC encaixen amb el que la WAI preconitza, tant per al marcat XHTML 1.0 com per al CSS.

Nivel A de Conformidad con las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 (WCAG 1.0) w3c cssXHTML™ 1.0 The Extensible HyperText Markup Language

Contacte

Actualment, continuem treballant per mantenir i millorar l'accessibilitat de totes les pàgines del web. Si observeu alguna anomalia, relacionada amb l'accessibilitat, contacteu sisplau amb webmasterattsc.upc.edu.

last updated: Nov-2015